جراحی لابیاپلاستی یا جراحی زیبایی زنان

لابيوپلاستي چيست؟

اصطلاح لابيوپلاستی به روشی اطلاق می شود که طول لابیا مینور را کاهش می دهد. این روش يكي از رایج ترین روش هاي جوان سازی واژن است و می تواند خانم ها را از پیچ خوردگی لبه های واژن رها کند. بنابراين به طور كلي لابياپلاستی چین های نزدیک به کلیتوریس را از بين می برد تا واژن ظاهر زیبایی پیدا کند.

دکتر سیده فاطمه سیدی جراح زیبایی زنان در تهران پارس توضیحات مختصری در خصوص علت انجام این جراحی زیبایی زنان و ورش های آن در ادامه در اختیارتان خواهند گذاشت.

جراحی-لابیاپلاستی

چرا لابياپلاستي انجام مي شود؟

بعضی اوقات لب های داخلی واژن از لب های خارجی بلندتر هستند و برعكس. در برخي موارد لبه هاي واژن متقارن هستند و طوري شكل مي گيرند كه كليتوريس قابل مشاهده است اما بعضي اوقات نيز اينطور نيست.
به طور كلي زنان به دلایل مختلفی از جمله درد ناشی از پیچ خوردن لبه واژن در هنگام دوچرخه سواری یا در حین مقاربت ، برای درمان خارش، سوزش و يا برای جوانسازی و زيبايي اقدام به جراحی لابیاپلاستی می کنند.
همچنين لابياپلاستی براي موارد زير نيز مناسب است:

– وجود عدم تقارن، بزرگي و تيرگي در لابيا

– بزرگي و چين و چروك لب واژن

– شل شدگي و افتادگی واژن

– مشكل انحراف و پخش جريان ادرار و مشكل در ادرار

– زيبا نبودن واژن و احساس ناراحتي در رابطه با شريك جنسی

– احساس درد و ناراحتي به هنگام رابطه جنسی

– احساس مشكل و ناراحتی به هنگام پوشيدن شلوار تنگ

لابياپلاستی با ليزر چگونه است؟

از آنجايي كه انجام هرگونه عمل جراحي كه در آن اقدام به برش بدن و استفاده از تيغ جراحي شود خطرات و عوارض زيادی را مي تواند در پی داشته باشد، امروزه عمل لابياپلاستی بدون جراحي و با ليزر قابل انجام است و اين امر نگرانی های ناشی از بيهوشی و تيغ جراحی را كاهش می دهد.

روش لابياپلاستی با ليزر را به دلیل عدم استفاده از تیغ جراحی می توان جزو بهترین روش های جراحی زیبایی واژن دانست. از جمله مزیت های لابیاپلاستی با لیزر مي توان به عدم بروز درد و خونریزی اشاره كرد.
به طور كلي بخش هايی از واژن كه با ليزر می تواند مورد درمان قرار بگيرد شامل موارد زير است؛

– زيباسازی قسمت خارجی واژن

– زيباسازی قسمت داخلی واژن

– جراحی داخل واژن

آيا لابياپلاستی خطرات و عوارضي هم دارد؟

به طور كلي هر اقدام پزشكی اعم از زيبايی و يا درمانی مي تواند عوارض و خطرات خاص خود را داشته باشد.
گفتنی است اين عوارض در اثر برداشته شدن قسمتي از پوست و بافت واژن رخ می دهد.

در ادامه اين مطلب به برخي از عوارض جانبی احتمالی اين عمل اشاره می شود:

– کاهش حساسیت به روده

– خشکی مزمن واژن- احساس بی حسی در ناحيه واژن

– احساس درد به هنگام رابطه جنسی

– بروز عفونت در ناحيه واژن

– مشكل در زايمان طبيعي

جراحی-زیبایی-زنان

آيا لابياپلاستی ميل جنسی را تحت تاثير قرار می دهد؟

خوشبختانه در پاسخ به اين سوال بايد گفت كه خير. لابياپلاستی هيچ گونه آسيبی به ميل جنسي فرد و نقاط تحريك پذير واژن از نظر جنسی وارد نمي كند. چرا كه در اين عمل تنها در لب ها واژن تغيير ايجاد مي شود و قسمت كليتوريس را كه برانگيزاننده ميل جنسي است تغيير نمی دهد.
همچنين لابيوپلاستي با حس زيبايی و رضايتی كه به فرد می دهد و با كاهش درد ناشی از رابطه جنسی مي تواند ميل جنسی را افزايش داده و موجب رابطه جنسی توام با حس رضايت و خشنودی شود.

مراقبت بعد از عمل لابيوپلاستی

این عمل معمولاً یک روش سرپایی است به این معنی که فرد همان روز به خانه باز مي گردد و روند بهبودی را آنجا دنبال می كند. البته اين مسئله از اهميت عمل لابيوپلاستی نمی كاهد.
گفتني است ناحيه واژن بعد از انجام اين عمل دچار زخم و تورم خواهد شد. بنابراين به افراد توصيه می شود تا به مدت ٣ الي ٧ روز در خانه بمانند و استراحت كنند.
همچنين پزشك برای بهبود فرد در اين وضعيت و همچنين برای کاهش خطر عفونت و كاهش درد داروهای ضد التهابی و آنتي بيوتيك تجويز می كند.

به طور كلي معمولاً به افرادی که اين عمل را انجام داده اند، توصیه می شود:

– برای جلوگیری از اصطکاک و بروز درد بیش از حد لباس گشاد بپوشند
– از انجام ورزش و فعالیت های سخت و سنگين خودداری کنند
– براي تسكين درد از حمام نمك بهره بگيرند
– حداقل به مدت ٤ الي ٦ هفته از تامپون و رابطه جنسی خودداری كنند
– استفاده از كمپرس يخ در ناحيه واژن چندبار در روز به مدت ٢٠ دقيقه
– استراحت و دراز كشيدن برای كاهش درد

دکتر سیده فاطمه سیدی متخصص زنان در خصوص روند جراحی با شما صحبت خواهند کرد. برای دریافت اطلاعات ببیشتر ، مشاوره ، درمان و جراحی توسط دکترسیده فاطمه سیدی از روش های زیر اقدام نمایید.

نتيجه گيری

به طور كلي عمل لابیاپلاستی معمولا منجر به وجود لب های کوتاه تر در واژن می شو، به طوری که دیگر از سطح لابیا ماژورا موهای زائد رشد نمی كند. اکثر بیمارانی که علائم پیچ خوردگی لب های واژن را تجربه می كنند پس از انجام اين عمل تسکین پیدا كرده و احساس رضايت می کنند. همچنين طبق مطالعات انجام شده متعدد عمل جراحی لابیاپلاستی اغلب با میزان رضایت بالای 90 درصد همراه بوده است.
بنابراين اگر اختلال در ناحيه لب واژن در كيفيت زندگی شما از هر جهت تاثير گذاشته و در پي انجام اين عمل هستيد می توانيد نزد بهترين ارائه دهنده خدمات بهداشتی و پزشكی مورد معاينه قرار بگيريد و به مشورت بپردازيد. همچنين اگر نسبت به ظاهر واژن خود حس زيبايی نداريد و می خواهيد از اين طريق روابط عاطفی و جنسی خود را با شريك جنسی تان بهبود بخشيد، لابيوپلاستی مي تواند گزينه مناسبی برای شما باشد.

13 − چهار =