۰۹۱۰۱۳۶۳۴۶۴ | ۰۹۱۰۵۵۷۳۴۶۴
دکتر فاطمه سیدی / جراحی زیبایی زنان / دوره نقاهت لابیاپلاستی با لیزر به چه صورت است؟
مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

دوره نقاهت لابیاپلاستی با لیزر به چه صورت است؟

دوره نقاهت لابیاپلاستی با لیزر نسبت به روش‌های کلاسیک لابیاپلاستی معمولاُ کوتاهتر است و بیماران با عوارض کمتری پس از جراحی مواجه خواهند شد. استفاده از لیزر حین جراحی لابیاپلاستی باعث می‌شود میزان خونریزی، تورم، درد و کبودی‌های پس از جراحی کاهش بیابد زیرا لیزر همزمان با ایجاد برش‌ می‌تواند عروق کوچک را ببندد در نتیجه شدت خونریزی هم در حین جراحی و هم پس از آن کاهش می‌یابد. در ادامه‌ی این مقاله توضیحاتی در مورد نکات و دستورالعمل‌هایی که در دوره‌ نقاهت عمل لابیاپلاستی با لیزر باید رعایت نمائید ذکر شده است.

اهمیت دوره نقاهت لابیاپلاستی با لیزر

اهمیت دوره نقاهت لابیاپلاستی با لیزر

 با توجه به اینکه عمل لابیاپلاستی با لیزر یک جراحی ساده است که در مطب پزشک قابل انجام خواهد بود، چند ساعت پس از پایان جراحی می‌توانید به منزل بازگردید. بنابراین بخش مهمی از مراقبت‌های دوره نقاهت لابیاپلاستی با لیزر در منزل انجام خواهد شد.

جهت جلوگیری از هرگونه عوارض شدید پس از جراحی مانند خونریزی، عفونت و یا سایر عوارض لازم است در طی دوران نقاهت به خوبی استراحت نمائید و تمام دستورالعمل‌های ارائه شده از جانب پزشک و پرستار را به خوبی رعایت نمائید. در صورت عدم استراحت و رعایت دستورالعمل‌ها ممکن است با عوارض جبران ناپذیری پس از جراحی مواجع شوید.

دوره نقاهت لابیاپلاستی با لیزر چقدر طول می‌کشد؟

دوره‌ نقاهت لابیاپلاستی با لیزر کوتاهتر از روش‌های جراحی کلاسیک لابیاپلاستی خواهد بود. به صورت متوسط پس از 2 هفته اکثر افراد می‌توانند به تدریج فعالیت‌های روزانه‌ی خود را شروع نمایند. به این نکته توجه نمائید که جهت شروع فعالیت‌های شدید و سنگین حداقل باید 2 ماه صبر نمائید.

با توجه به اینکه طول دوره‌ نقاهت لابیاپلاستی با لیزر در افراد مختلف با توجه به شرایط جسمانی و روش جراحی ممکن است متفاوت باشد لازم است پیش از از سرگیری فعالیت‌های روزمره با جراح خود مشورت داشته باشید.

حدود 6 هفته پس از جراحی و با کاهش تورم می‌توانید نتایج لابیاپلاستی را مشاهده نمائید.

بیشتر بخوانید: لابیاماژورپلاستی

دوره نقاهت عمل لابیاپلاستی با لیزر چگونه است؟

دوره نقاهت عمل لابیاپلاستی با لیزرچیست

در چند روز اول پس از جراحی با عوارضی مانند کبودی، تورم، درد و ناراحتی ممکن است روبرو شوید. همان طور که اشاره کردیم استفاده از فناوری لیزر منجر به کاهش خونریزی، کبودی، درد، تورم و عفونت پس از جراحی خواهد شد با این وجود همواره ممکن است عوارض خفیفی را داشته باشید.

جهت کنترل درد می‌توانید از داروهای مسکن استفاده نمائید. مصرف داروهای مسکن ممکن است منجر به یبوست شود در این صورت می‌توانید از داروهای ملین استفاده نمائید.

در طی دوره نقاهت لابیاپلاستی با لیزر به میزان کافی استراحت نمائید و به قدر کافی آب، میوه و سبزیجات مصرف نمائيد.

جهت کاهش تورم و کبودی در طی 48 ساعت اول می‌توانید از کمپرس یخ در ناحیه‌ی لابیا استفاده نمائید.

بیشتر بخوانید: بهترین جراح لابیاپلاستی

عواقب توجه نکردن به دوره نقاهت لابیاپلاستی با لیزر چیست؟

در صورتی که به دستورالعمل‌های ارائه شده برای دوره نقاهت لابیاپلاستی با لیزر توجه نکنید ممکن است با عواقبی مواجه شوید که برخی از آنها عبارتند از:

  • کبودی
  • تورم
  • باقی ماندن محل زخم
  • درد
  • ایجاد برجستگی در محل جراحی
  • عفونت
  • خونریزی
  • هماتوم

نکات مهم در دوره نقاهت عمل لابیاپلاستی با لیزر

نقاهت لابیاپلاستی با لیزر
  • تا 6 هفته از رابطه‌ی جنسی خودداری نمائید. همچنین از گذاشتن تامپون و یا وارد کردن هر وسیله‌ی خارجی به واژن پرهیز نمائید.
  • در روز دوم یا سوم پس از جراحی می‌توانید دوش بگیرید اما تا زمان بهبودی کامل از نشستن در وان، رفتن به استخر، سونا و جکوزی خودداری نمائید.
  • تا حداقل 4 هفته از لباس‌های زیر تنگ و یا بنددار استفاده نکنید. بهتر است در تمام دوران نقاهت از لباس‌های نخی و گشاد استفاده کنید تا هیچ گونه فشاری به ناحیه‌ی جراحی وارد نشود.
  • از لمس و یا وارد کردن فشار به ناحیه تناسلی در طی دوره نقاهت لابیاپلاستی با لیزر پرهیز نمائید.

بیشتر بخوانید: مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

سخن آخر

در دوره نقاهت لابیاپلاستی با لیزر بیماران باید دستورالعمل‌های جراح خود را برای بهبودی سریع‌تر دنبال کنند. اگر بیماران پس از جراحی دچار هر گونه عارضه یا نگرانی در مورد ظاهر لابیا مینور خود شدند، باید با جراح خود در میان بگذارند.

زمان بهبودی برای این روش در افراد مختلف متفاوت است، اما معمولاً حدود شش هفته طول می‌کشد تا به فعالیت‌های منظم و رابطه جنسی بازگردید.

برچسب ها:
مقالات مرتبط
مراقبت‌های بعد از کربوکسی‌ تراپی واژن

مراقبت‌های بعد از کربوکسی‌ تراپی واژن

مراقبت‌های بعد از کربوکسی‌ تراپی واژن نقش بسیار مهمی در بهبود سریع‌تر و به دست آوردن بهترین نتایج ایفا می‌کند. کربوکسی‌تراپی واژن یکی از روش‌های موثر در بهبود زیبایی و سلامت...

کارهای ممنوعه در دوران بارداری

کارهای ممنوعه در دوران بارداری

کارهای ممنوعه در دوران بارداری بخش مهمی از توصیه‌های پزشکی و مراقبتی برای حفظ سلامت مادر و جنین است. دوران بارداری یکی از حساس‌ترین و در عین حال زیباترین دوره‌های زندگی هر زن...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 2 =

تماس با دکتر فاطمه سیدی