لابیاپلاستی چیست

یکی از قدیمی ترین جراحی های زنان است که در کشور های اروپایی و آمریکایی انجام می شده است. لابیاپلاستی با اهداف درمانی و سپس زیبایی انجام می شود. در ایران چند سالی است که این جراحی به طور شایع در حال انجام است. می توان این گونه بیان کرد که شایع ترین جراحی های زیبایی زنان در جهان ، لابیاپلاستی است .
دکتر سیده فاطمه سیدی جراح زیبایی زنان در تهرانپارس، در ادامه در خصوص مزایای لابیاپلاستی و سایر نکاتی که باید در این خصوص بدانید را در اختیارتان خواهند گذاشت.

علت انجام جراحی لابیاپلاستی

طبق مطالعاتی که در سال 2008 انجام شد، 82 درصد از زنانی که تحت جراحی لابیاپلاستی برای بهبود نقص کارکردی قرار گرفته اند. همچنین 31 درصد با هدف بهبود نقص و زیبایی و 37 درصد تنها برای اهداف زیبایی این جراحی زیبایی زنان را انجام داده اند.
مطالعاتی که در سال 2011 انجام شد، نشان داد که 90 الی 95 درصد این بیماران از نتیجه جراحی خود رضایت کافی و کامل دارند.

دلایل دیگر انجام لابیاپلاستی

علت انجام این جراحی متعدد است و زنان با دلایل مختلفی، لابیاپلاستی انجام می دهند.
از عمده ترین و شایع ترین دلایل لابیاپلاستی می توان به :

• عدم قرینگی لابیاها
  • بزرگی لابیاها
  • بوی بدن و مشکلات بهداشتی ناحیه تناسلی
  • احساس درد و ناراحتی حین مقاربت جنسی
  • ناراحتی حین فعالیت های ورزشی و پوشیدن لباس های تنگ
  • بالا بردن اعتماد به نفس جنسی افراد
  • عفونت های مکرر
جراحی لابیاپلاستی یا جراحی زیبایی زنان

روش های جراحی لابیاپلاستی

لابیاپلاستی به دو روش wedge resection یا جراحی مخروطی و یا edge resection یا جراحی به روش برش لبه های آزاد لابیا ها انجام می شود.

مشاوره قبل از لابیاپلاستی

مشاوره قبل از لابیاپلاستی به منظور شناخت هر چه بهتر جراحی و هدف از انجام آن باید انجام شود. شاید برایتان جالب باشد که بسیاری از تصاویری که در رسانه ها و فضای مجازی در خصوص لابیاپلاستی وجود دارد، به صورت دیجیتالی روتوش شده است و نتیجه جراحی لابیاپلاستی همانند این تصاویر نیست. پس حتما جلسه مشاوره داشته باشید.

مزایای لابیاپلاستی

از مهمترین مزایای این جراحی زیبایی زنان، برگشت ناپذیر بودن آن است.
درد و خونریزی زیادی ندارد. این ویژگی از زمانی که لیزر در این جراحی به جراح زیبایی زنان کمک می کند، نتیجه جراحی را بسیار مطلوب تر کرده و باعث کاهش خونریزی و درد بعد از جراحی شده است.

جراحی لابیاپلاستی به صورت سرپایی انجام می شود.

باعث افزایش اعتماد به نفس خانم ها بعد از اصلاح لابیایی که به طور غیر طبیعی بزرگ، نامتقارن و تیره می باشد، شده است.

این جراحی را دختران قبل از ازدواج می توانند انجام دهند و هیچ آسیبی به پرده هایمن (پرده بکارت)وارد نمی شود.

عوارض لابیاپلاستی

لابیاپلاستی همانند سایر جراحی های زیبایی و درمانی عوارضی خواهد داشت که بسیاری از آن ها به مرور زمان التیام پیدا می کنند. برخی از عوارض جراحی لابیاپلاستی عبارتند از:

• سوزش
  • بی حسی
  • غیر قرینگی مختصر لابیا ها

بهترین زمان انجام لابیاپلاستی

دکتر سیده فاطمه سیدی جراح زیبایی زنان در تهرانپارس در خصوص بهترین زمان انجام لابیاپلاستی این گونه توضیح می دهند که، بهتر است بعد از اتمام دوره قاعدگی باشد.

مدت زمان جراحی لابیاپلاستی

طول مدت جراحی لابیاپلاستی اگر با لیزر انجام شود، معمولا چیزی حدود 30 دقیقه زمان می برد.

لابیاپلاستی با بی حسی یا بیهوشی انجام می شود؟

در این نوع از جراحی از بی حسی موضعی استفاده می شود. در این روش بیهوشی عمومی و جنرال نیازی نیست. به طور معمول این جراحی درد بسیار کمی را به همراه دارد.

راه های پیشگیری از بارداری

لابیاپلاستی در کجا انجام می شود؟

جراحی لابیاپلاستی در مطب انجام می شود.

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

انجام دقیق مراقبت های بعد از لابیاپلاستی در رسیدن به نتیجه مطلوب بسیار مهم است. پس به تمامی نکات بیان شده توسط جراح زیبایی زنان باید توجه شود. در ادامه برخی از مراقبت هایی که توسط دکتر سیده فاطمه سیدی بیان شده است پرداخته می شود:

• حدود یک هفته بعد از جراحی، فرد می تواند به فعالیت های روزانه خود باز گردد.
  • در دوارن نقاهت دارو های آنتی بیوتیک و مسکن باید طبق دستور پزشک مصرف شود.
  • در این مدت ممکن است ترشحات خونی مختصری وجود داشته باشد.
  • درد های کمی در روز های اول بعد از جراحی طبیعی است و به مرور از بین می رود.
  • در دوران نقاهت باید از پوشیدن لباس های تنگ به مدت 2 هفته خودداری شود.
  • استفاده مرتب دارو ها و پماد ها بسیار مهم است.
  • نظافت ناحیه جراحی باید به طور مداوم رعایت شود.
  • معمولا بهتر است درهفته اول بعد از جراحی در خانه استراحت کند.
  • درد، تورم و خونریزی محل جراحی با مصرف پماد و قرص های تجویز شده توسط جراح زیبایی زنان درمان و برطرف می شود.
  • استفاده از کمپرس سرد تا 48 ساعت بعد از جراحی توصیه می شود.
  • استراحت نسبی به مدت 48 ساعت بعد از جراحی توصیه می شود.

دکتر سیده فاطمه سیدی متخصص زنان در تهرانپارس در خصوص نحوه و علت جراحی لابیاپلاستی با شما صحبت خواهند کرد. برای دریافت اطلاعات ببیشتر ، مشاوره ، درمان و جراحی توسط دکترسیده فاطمه سیدی از روش های زیر اقدام نمایید.

مطمئن ترین راه تشخیص جنسیت جنین

• درد و خونریزی از محل جراحی نرمال تلقی می شود ولی در صورت داشتن خونریزی های شدید به پزشک مراجعه شود.
  • استحمام 48 ساعت بعد از عمل به صورت سرپایی و ایستاده مجاز است .
  • از وارد شدن به استخر و وان حمام تا 4 هفته باید خودداری کرد.
  • از فعالیت سنگین، ورزش و رابطه جنسی تا 4 هفته بعد از جراحی
  • ویتامین c، گوشت و آناناس در برنامه غذایی قرار داده شود. زیرا مصرف این مواد غذایی باعث تسریع بهبود محل جراحی می شود.
  • احتمال تشکیل هماتوم وجود دارد. که طی چند هفته از جراحی از بین خواهد رفت.
  • بعد از گذشت یک هفته به جراح زیبایی زنان مراجعه شود تا صحت سلامت فرد بعد از جراحی تایید شده و به فعالیت های عادی باز گردید.