سفید کردن واژن

تیره بودن ناحیه تناسلی برای خانم ها یک امر ناراحت کننده ودر برخی از خانم ها باعث کاهش عزت و اعتماد به نفس می شود. بر روی دستگاه تناسلی به دلیل بلوغ و تغییرات هورمونی موهای زائدی رشد کرده و همچنین رنگ پوست تیره می شود.
میزان تیرگی رنگ این ناحیه به عوامل و دلایل مختلفی بستگی دارد. دکتر سیده فاطمه سیدی جراح زیبایی زنان در تهرانپارس در خصوص علت تیرگی . روش های سفید کردن واژن در ادامه توضیح خواهند داد.

علت تیرگی واژن

علت تیره بوده ناحیه تناسلی و اطراف آن به عوامل مختلفی مانند ژنتیک، سبک زندگی و .. بستگی دارد.

برخی از خانم ها با داشتن زمینه ژنتیکی دارای ناحیه تناسلی از صورتی رنگ تا قهوه ای هستند.

از دیگر دلایل تیرگی این ناحیه افزایش سن می باشد که به دلیل کاهش میزان ساخت کلاژن و الاستیک پوست و ایجاد چین و چروک در این ناحیه میزان تیرگی افزایش پیدا می کند.

خانم هایی که چاق هستند، نیز تیرگی بیشتری را در این ناحیه تجربه می کنند.

افرادی که مبتلا به دیابت هستند نیز ممکن است به تیرگی بیش از حد ناحیه تناسلی دچار شوند.

در خانم هایی که به دلایل مختلف بر هم خوردن تعادل هورمون ها را دارند، این عارضه وجود دارد. به طور مثال در خانم های مبتلا به تخمدان پلی کیستیک میزان تیرگی ناحیه تناسلی بیشتر است.

خانم هایی که به منظور اصلاح موهای زائد این ناحیه از تیغ استفاده می کنند، به مرور تیره شدن بیشتر از قبل را در ناحیه واژن مشاهده می کنند.

برخی از خانم ها به دلیل ابتلا به عفونت های قارچی و باکتریایی، در ناحیه تناسلی تیرگی بیشتری دارند.

خانم هایی که ورزش هایی مانند دوچرخه سواری زیاد انجام می دهند، به دلیل ایجاد اصطکاک در این ناحیه تیرگی افزایش پیدا می کند.

استفاده از لباس های تنگ و غیر نخی سبب ایجاد تیرگی در ناحیه تناسلی می شود.

در برخی از خانم ها نیز ممکن است رابطه جنسی بیش از حد نیز یکی از علت های تیرگی واژن باشد.

روش های سفید کردن واژن

درمان تیرگی واژن با دارو

درمان علت های تیرگی واژن یک اصل مهم است و باید توسط افراد جدی گرفته شده و درمان شود. دکتر سیده فاطمه سیدی این نکته را به این دلیل بیان می کنند که شاید فرد به بیماری خاصی مبتلا بوده ولی هیچ گونه علائمی نداشته باشد و این تیرگی ها تنها علامت های قابل مشاهده بیماری ها باشد.

برای درمان تیرگی واژن ، جراح زیبایی زنان ممکن است ژل و کرم هایی را تجویز نماید. با این حال خانم های عزیز باید بدانند که هر ژل و کرمی نباید مورد استفاده قرار گیرد. ممکن است استفاده از برخی از کرم ها سبب ایجاد عوارض دیگری شود.

سفید کردن واژن با لیزر

امروزه لیزر در بسیاری از جراحی ها ورود پیدا کرده و کمک بسیار زیادی به جراحان زیبایی زنان در انجام جراحی ها می نماید.

لیزر در جراحی زیبایی زنان کاربرد های زیادی دارد و یکی از این کاربرد ها سفید کردن واژن می باشد.

لیزر سفید کردن واژن با لیزر موهای زائد کاملا متفاوت است. علت بیان این نکته این است که بسیاری از خانم ها بر این باروند که لیزر موهای زائد سبب روشن شدن این ناحیه می شود ولی این باور اشتباه است و این دو مکمل هم هستند.

اقدامات قبل از لیزر سفید کردن واژن

دکتر سیده فاطمه سیدی جراح زیبایی زنان در تهرانپارس، در خصوص اقدامات قبل از سفید کردن واژن با لیزر این نکته را بیان می کنند که باید برای انجام این نوع جراحی

زیبایی، دستگاه مناسب و استانداردی مورد استفاده قرار گیرد.

برخی از اقدامات قبل از لیزر سفید کردن واژن به شرح زیر است:

1- از سه روز قبل از انجام لیزر، نباید ناحیه تناسلی اصلاح شود.

2- اگر لیزر موهای زائد و سفید کردن واژن همزمان در حال انجام است، باید یک هفته زمان ما بین جلسات هر کدام از این روش ها باشد.

3- ناحیه تناسلی در زمان مراجعه به جراح زیبایی زنان باید عاری از گونه کرم و یا لیسیون باشد.

4- در صورت استفاده از پرسینگ، باید برداشته شود.

5- به منظور عدم احساس درد و یا سوزش حین استفاده از لیزر، باید از پماد های مسکن قبل از انجام لیزر استفاده شود.

6- در صورت داشتن زخم یا عفونت فعال باید به پزشک اطلاع داده شود.

ترجیحا باید قبل از انجام لیزر ناحیه تناسلی به منظور سفید کردن، لیزر موهای زائد این ناحیه انجام شود،زیرا،شیو کردن ناحیه تناسلی هر بار باعث، مختصر عود تیرگی در ناحیه تناسلی خواهد شد.

مراقبت های بعد از سفید کردن واژن با لیزر

بعد از انجام این جراحی زیبایی زنان، نیاز به مراقبت هایی است که نتیجه آن رضایت بخش باشد. دکتر سیده فاطمه سیدی جراح زیبایی زنان در تهران، برخی از اقدامات مراقبتی را بیان می کنند که عبارتند از :

• بعد از لیزر ناحیه تناسلی باید لباس های راحت و گشاد پوشید.
  • جراح زیبایی زنان، بعد از لیزر کرم هایی را تجویز می کند که بهتر است طبق دستور مصرف شود.
  • نیازی به استفاده از آنتی بیوتیک های خوراکی نیست ولی ممکن است در برخی از افراد نیاز به استفاده از آنتی بیوتیک های موضعی باشد.
  • انجام ورزش و فعالیت های سنگین بلامانع است.
  • نواحی لیزر شده باید خشک و تمیز نگه داشته شود.
  • بعد از دو روز از لیزر می توانید رابطه جنسی را شروع کنید.

دکتر سیده فاطمه سیدی جراح زیبایی زنان در تهرانپارس در خصوص روش های سفید کردن واژن  با شما صحبت خواهند کرد. برای دریافت اطلاعات ببیشتر ، مشاوره ، درمان و جراحی توسط دکترسیده فاطمه سیدی از روش های زیر اقدام نمایید.

تعداد جلسات سفید کردن واژن با لیزر

تعداد جلسات لیزر ناحیه تناسلی به میزان تیرگی واژن بستگی دارد. بین 3 الی 10 جلسه متفاوت است. جلسات هر سه الی چهار هفته یک بار می باشد. نباید فاصله زیادی بین جلسات ایجاد شود، زیرا نتیجه عمل مطلوب نخواهد بود. انجام مراقبتهای بیان شده در نتیجه آن موثر است.

مراجعه به بهترین جراح زیبایی زنان به منظور سفید کردن واژن بسیار تاثیر گذار است.

سیزده + نه =